Az egész világon érezteti a hatását egy kezdődő gazdasági válság. Az ellátási láncok már 2019. óta nehéz­ségekkel küzdenek, beleértve a teljes áruszállítás csaknem 75%-át bonyolító közúti fuvarozást is. Erre jött 2020-ban a koronavírus-járvány. Az európai közúti árufuvarozás 2020 második felében kezdett fellendülni, ami 2021-ben is folytatódott, és úgy tűnt, a nehézségek ellenére 2022-ben is fog. Így érkeztünk el 2022 elejére, amikor beütött az orosz-ukrán háború, így más jelenségek okoztak nehézségeket. Idén a fuvarpiacot és a fuvardíjakat a munkaerőhiány, az akadozó ipari termelés, a bérinfláció, az energiaválság, a növekvő kamatok és a mobilitási csomag mozgatták.
Tavasszal megugrott a kőolaj világpiaci ára, aminek hatására egész Európában brutális drágulásnak indult az üzemanyag. szinte lehetetlen megjósolni a kőolaj következő hónapokban várható árfolyamát.
Az sem újdonság, hogy kevés a sofőr az európai fuvarpiacon. A betöltetlen álláshelyek száma minden negyedévben nő.
Az európai fuvardíjak a harmadik negyedévben is tovább emelkedtek. A fuvarpiac ugyan alkalmazkodott az első félév gazdasági eseményeihez, de a fuvarozók költségei így is folyamatosan növekednek.